2015.05.12 | Педагогларга

1.Sizningcha, tarbiyada eng muhimi nima?
1) o‘quvchilarga bilim berish va g‘amxo‘rlik qilish;
2) o‘quvchilarni katta yoshdagilarni hurmat qilishga o‘rgatish;
3) ularda ma’lum qarashlar va malakalarni shakllantirish.
 
2. Agar mashg‘ulot vaqtida o‘quvchilardan biri sizni chalg‘itsa, bundan sizning jahlingiz chiqib, darsni davom ettira olmaysizmi?
1) ha, jahlim chiqadi, darsni davom ettira olmayman;
2) bu mening kayfiyatimga bog‘liq;
3) yo‘q.
 
3. O‘quvchi dars paytida sizga noma’lum bo‘lgan ma’lumotlarni aytsa (taqdim etsa), siz bunda paytda qanday holatga tushasiz?
1) ularga katta qiziqish bilan qarayman;
2) xijolat tortaman;
3) asabiylashaman.
4. Sinfxonadagi tartibsizlik sizga qanday ta’sir ko‘rsatadi?
1) sinfxonada tartibsizlik bo‘lsa, men darsni boshlay olmayman;
2) bunga e’tibor bermayman;
3) vaziyatga qarab ish tutaman.
 
5. Agar o‘quvchiga nisbatan nohaqlik qilsangiz, siz nohaqligingizni tan olasizmi yoki yo‘q?
1) nohaqligimni tan olaman;
2) nohaqligimni tan olmayman;
3) bunday holatga duch kelmaganman.
 
6. Sizning ish faoliyatingizda eng muhimi nima?
1) o‘quvchilar bilan yaxshi munosabat o‘rnatish;
2) hamkasblarim bilan yaxshi munosabatda bo‘lish;
3) bilmadim.
 
7. Sinfdagi ayrim o‘quvchilar sizning jahlingizni chiqaradimi (asabingizga tegadimi)?
1) tez–tez
2) ba’zan;
3) hech qachon.
 
8. Sizning darsingizda begona kishi ishtirok etsa, bu sizga qanday ta’sir ko‘rsatadi?
1) meni ilhomlantiradi;
2) mening ishimga sira ta’sir ko‘rsatmaydi;
s) men erkin dars bera olmayman.
 
9. O‘quvchi jamoat tartibini buzsa, unga tanbeh berishni o‘z burchingiz deb bilasizmi?
1) albatta;
2) yo‘q;
3) vaziyatga qarayman.
 
10. Siz barcha o‘quvchilar bilan bir xilda iliq munosabatda bo‘lasizmi?
1) bu haqda biror so‘z aytishim qiyin;
2) yo‘q;
3) ha.
 
11. Tanaffus vaqtida siz kimlar bilan muloqot qilishni afzal bilasiz?
1) o‘quvchilar bilan;
2) hamkasblarim bilan;
3) yolg‘iz qolganim ma’qul.
 
12. Siz darsga hamisha ko‘tarinki kayfiyatda borasizmi?
1) yo‘q;
2) har doim emas;
3) ha.
 
13. Boshqalardan ko‘ra sizning ustunligingizni ko‘rsatadigan sifatlaringiz bormi?
1) ha;
2) biror gap aytishim qiyin;
3) yo‘q.
 
14. Siz qanday rahbarlar bilan ishlashni afzal bilasiz?
1) aniq ko‘rsatmalar beruvchi;
2) mening ishimga aralashmaydigan;
3) ijodiy ishlashim uchun imkoniyat yaratib beruvchi.
 
15. Siz o‘zingiz yaxshi bilmagan narsalar haqida mulohazalar bildirganmisiz?
1) ha;
2) yo‘q;
3) eslay olmayman.
 
16. Siz o‘quvchilaringiz bilan ta’lim muassasasidan boshqa joylarda tasodifan uchrashib qolsangiz qanday holatga tushasiz?
1) bunday uchrashuvlar menga huzur bag‘ishlaydi;
2) noqulay ahvolga tushaman;
3) bu menda hech qanday tuyg‘u o‘yg‘otmaydi.
 
17. Siz biror sababsiz holda ham o‘zingizni baxtli yoki baxtsiz his etasizmi?.
1) tez-tez;
2) kamdan-kam hollarda;
3) hech qachon.
 
18. Sizga hamkasblaringiz va ma’muriyat tomonidan berilgan tanbehlar qanday ta’sir ko‘rsatadi?
1) tanbehlarga e’tibor bermayman;
2) ba’zan mening asabimga tegadi;
3) tez-tez asabimga tegadi.
 
19. Dars paytida siz belgilangan rejaga hamisha qa’tiy amal qilasizmi?
1) hamma vaqt amal qilaman;
2) tayyorgarlik ko‘rmasdan dars o‘tishni afzal bilaman.
3) vaziyatga qarab ish tutaman.
 
20. Siz hamkasblaringiz haqida noo‘rin gapirganmisiz?:
1) ha;
2) yo‘q;
3) eslay olmayman.
 
21. Siz «O‘quvchi qanday xulq-atvorga ega bo‘lsa, uni shundayligicha qabul qilish kerak», degan mulohazani ma’qullaysizmi?
1) ha;
2) yo‘q;
3) bu gapda ma’lum haqiqat bor.
 
22. Siz yaqin qarindoshlaringiz, do‘stlaringiz va hamkasblaringizning iliq munosabati va qo‘llab-quvvatlashiga muhtojmisiz?
1) ha;
2) ba’zan;
3) yo‘q.
 
23. O‘quvchilar yoki hamkasblaringiz bilan bo‘lajak uchrashuvingiz haqidagi fikr sizni qanday holatga soladi?
1) menga huzur bag‘ishlaydi;
2) alohida tuyg‘u uyg‘otmaydi;
3) qiyin ahvolga soladi.
 
24. Agar o‘quvchi darsda asabingizga tegadigan qiliqlar qilaversa, siz qanday yo‘l tutasiz?
1) uni jazolayman;
2) unga parvo qilmayman;
3) uning nima uchun bunday qilayotgani sababini aniqlashga urinaman.
 
25. Siz darslarga sidqi dildan tayyorlanasizmi?
1) odatda;
2) ba’zan;
3) har doim.
 
26. Ishda siz uchun eng muhimi nima?
1) o‘quvchilarga bo‘lgan mehrim;
2) meni hamkasblarimning tan olishi;
3) boshqalar uchun kerakligimni his etish.
 
27. Sizning darsni muvaffaqqiyatli tashkil etishingiz ruhiy va jismoniy holatingizga bog‘liq bo‘ladimi?
1) tez-tez;
2) ba’zan;
3) bog‘liq emas.
 
28. Hamkasblaringizning sizga samimiy munosabatda bo‘lishiga ishonasizmi?
1) ishonaman;
2) ishonch yo‘q;
3) bu savolga javob berishim qiyin.
 
29. Agar o‘quvchi siz qabul qila olmaydigan nuqtai nazarni bildirsa, qanday yo‘l tutasiz?
1) men uning xatosini tushuntirish va tuzatishga harakat qilaman;
2) darhol suhbat mavzusini o‘zgartiraman;
3) uning nuqtai nazarini tushunishga harakat qilaman.
 
30. Siz ishga kech kelasizmi?
1) ishga doimiy ravishda kech kelaman;
2) kamdan-kam holda ishga kechikaman;
3) ishga hech qachon kech qolmayman.
 
31. Agar sizning ko‘z o‘ngingizda o‘quvchini sababsiz jazolashsa, unga qanday munosabat bildirasiz?
1) men uni darhol himoya qilaman;
2) hamkasbimni alohida xonaga chaqirib, unga tanbeh beraman;
3) birovning ishiga aralashishni noo‘rin hisolayman.
32. Ish jarayonida kuchli ruhiy va jismoniy zo‘riqish sezasizmi?
1) odatda;
2) ba’zan;
3) kamdan-kam holda.
 
33. Siz o‘z kasbiy mahoratingiz yuksakligiga ishonasizmi?
1) albatta;
2) unchalik ishonmayman;
3) o‘ylab ko‘rmagan ekanman.
 
34. Sizningcha, o‘quvchilar jamoasi uchun eng muhimi nima?
1) tartib-intizomga rioya etish;
2) ziddiyatlarga yo‘l qo‘ymaslik;
3) o‘quvchilarning ijodiy ishlashlari uchun imkon yaratish.
 
35. Siz «bugungi ishni ertaga qoldirma» maqoliga amal qilasizmi?
1) doimo;
2) ba’zan;
3) hech qachon.
 
36. Siz «Bu o‘quvchi meni yoqtirmaydi, shuning uchun unga beradigan maslahatlarim befoyda» degan mulohazani ma’qullaysizmi?
1) ha, to‘la ma’qullayman;
2) yo‘q;
3) bu gapda ma’lum haqiqat bor.
 
37. Ish bilan bog‘liq fikrlar sizga uyqu bermaydigan holatlar bo‘ladimi?
1) tez-tez;
2) kamdan-kam;
3) hech qachon xalaqit bermagan.
 
38. Majlis va pedagogik kengashlarda o‘zingizni qiynagan masalalar bo‘yicha so‘zga chiqasizmi?
1) tez-tez;
2) ba’zan;
3) boshqalarni tinglashni afzal bilaman.
 
39. Siz o‘qituvchining o‘quvchilarga baland ovoz bilan gapirishi, do‘q urishi lozim deb hisoblaysizmi?
1) agar o‘quvchi shunga loyiq ish qilgan bo‘lsa;
2) bu savolga javob berishim qiyin;
3) yo‘q.
 
40. Siz ziddiyatli vaziyatlardan chiqib ketishning to‘g‘ri yo‘llarini topa olasizmi?
1) hamma vaqt emas;
2) bilmayman;
3) hamisha topa olaman.
 
41. Siz ta’til vaqtida o‘quvchilar bilan muloqot qilishga ehtiyoj sezasizmi?
1) ha;
2) yo‘q;
3) ba’zan.
 
42. Siz qiyinchiliklarni bartaraf etish uchun o‘zingizda yetarlicha kuch topa olasizmi?
1) ba’zan;
2) odatda, topishga harakat qilaman;
3) doimo topaman.
 
43. Siz o‘z ishiga noloyiq odamlarning buyrug‘ini bajarganmisiz?
1) ha;
2) eslay olmayman;
3) yo‘q.
 
44. Darsdagi kutilmagan vaziyatlar haqidagi fikringiz...
1) ular o‘quv jarayoniga xalaqit beradi;
2) yaxshisi ularga e’tibor bermaslik kerak;
3) ta’lim jarayonida ulardan samarali foydalanish lozim.
 
45. Siz odamlarga nisbatan nosamimiy munosabatda bo‘lganmisiz?
1) ha;
2) yo‘q;
3) eslay olmayman.
 
46. Siz o‘qituvchi bilan o‘quvchi o‘rtasidagi ziddiyatli holatni kuzatsangiz nima qilasiz?
1) o‘quvchini qo‘llab-quvvatlayman;
2) o‘qituvchini qo‘llab-quvvatlayman;
3) betaraf qolaman.
 
47. O‘quv yili boshi yoki oxirida sog‘lig‘ingiz borasida muammolar tug‘ilganmi?
1) ha, bunday bo‘lishi tabiiy;
2) ba’zan;
3) yo‘q.
 
48. O‘quvchilaringiz sizga xayrxohlik bilan munosabatda bo‘lishadimi?
1) ha;
2) hammasi emas;
3) bilmayman.
 
49. Rahbarning talablari mutlaqo asossiz bo‘lsa, ular sizda norozilik kayfiyatini uyg‘otadimi?
1) ha;
2) yo‘q;
3) javob berolmayman.
 
50. Ba’zi test savollariga javob berishda qiynaldingizmi?.
1) ha;
2) yo‘q;
3) eslay olmayman.
 
«O‘qituvchilar shaxsini psixologik tashxis etish» testi natijalarini izohlash uchun javob varaqasi:
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
1
2
3
1
2
3
1
2
3
1
2
3
1
2
3
1
 
 
 
2
 
 
 
3
 
 
 
4
 
 
 
5
 
 
 
6
 
 
 
7
 
 
 
8
 
 
 
9
 
 
 
10
 
 
 
11
 
 
 
12
 
 
 
13
 
 
 
14
 
 
 
15
 
 
 
16
 
 
 
17
 
 
 
18
 
 
 
19
 
 
 
20
 
 
 
21
 
 
 
22
 
 
 
23
 
 
 
24
 
 
 
25
 
 
 
26
 
 
 
27
 
 
 
28
 
 
 
29
 
 
 
30
 
 
 
31
 
 
 
32
 
 
 
33
 
 
 
34
 
 
 
35
 
 
 
36
 
 
 
37
 
 
 
38
 
 
 
39
 
 
 
40
 
 
 
41
 
 
 
42
 
 
 
43
 
 
 
44
 
 
 
45
 
 
 
46
 
 
 
47
 
 
 
48
 
 
 
49
 
 
 
50
 
 
 
Javoblar varaqasida har bir shkalaga doir savollar raqami va javoblar varianti tartib bilan joylashtirilgan. Bu esa javoblarni tartib bilan belgilash va shkalalar bo‘yicha natijalarni oson umumlashtirishga yordam beradi.
Test natijalari beshta shkala bo‘yicha tahlil qilinadi. Birinchi navbatda beshinchi shkalaga e’tibor qaratiladi. Test natijalarining haqqoniyligiga ishonch hosil qilingach, shkalalar bo‘yicha olingan ma’lumotlar tahlil etiladi. Aks holda, tekshiriluvchi test savollariga qaytadan javob berishi lozim. Har bir shkala bo‘yicha olingan ma’lumotlar o‘qituvchining ma’lum shaxsiy (psixologik) xususiyatlarini ifodalaydi. quyida ularning tavsifi keltiriladi. Natijalar qaysi variantning ustunligiga qarab izohlanadi.

Рўйхатдан ўтиш





Топ Рейтинг НИПС www.uz
100187, Ўзбекистон, Тошкент шаҳри, М.Улуғбек тумани, Буюк ипак йўли кўчаси, 243-уй.
Телефон: (+99871)265-90-92, факс: (+99871)265-90-92 e-mail: uzedu@exat.uz
Вазирлик иш кунлари: душанба-жума(9.00-18.00гача, 13.00-14.00гача тушлик),
дам олиш кунлари: шанба, якшанба ва байрам кунлари.
Матбуот хизмати рақами: (+99871)266-18-53

Ўзбекистон Республикаси Халқ таълими вазирлиги

Cайтнинг очиқлик сиёсати

Материалдан тўлиқ ёки қисман фойдаланилганда, uzedu.uz манбаси кўрсатилиши шарт.

Вазирлик сайтининг олдинги варианти.

Ҳозир сайтда: 35

Хато кўрсангиз белгиланг ва Ctrl+Enter ни босинг.